gdzie zwarcie brak świateł pozycyjnych

RAWICZ.8log.pl | Strona: 19.html

Temat: zagadka dla elektryków
Witam
Silnik pracuje. Włączam światła słynnym knobem od światęł, tył świeci przód nie. Swiecą sie kotrolki kierunków i długich. brak kieunnkowskazów.

Silnik zgaszony. Włączam światła słynnym knobem od światęł, brak świateł wogole. Daje kierunkowskaz to szybko migają pozycyjne, tył ok.

Co za diabeł

Jak go kupiłem to sie tek raz czy dwa razy na chwilke stało. A teraz to juz chyba na dobre sie gdzieś zwarło coś.

Gdzie szukać zwarcia czy cuś ???
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=16350



Temat: [ZJ] Brak prawego tylnego pozycyjnego swiatła - pytanie ?
Witam,

padło mi swiatło postojowe prawe tylne (prawdopodobnie podświetlenie rejestracji robiło zwarcie )

- żarówka OK
- brak napięcia w jednym (niebieskim) przewodzie
- bezpieczniki sprawdzone
- Stopy OK
- Wsteczny i kierunki OK

Pytanie:

- Jak idzie wiązka do prawego tylnego światła?
od "modułu" przy lewym tylnym świetle - górą ?

- czy to może być padnięty moduł
- miał ktoś coś takiego podobnego

będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie

Pozdrawiam

hun
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=32241


Temat: CHOINKA :(
Witam. Mam delikatny problem dotyczący zwarcia. Otóż gdyż uwłaczam kierunek to mam choinie. Światła pozycyjne mi lata cały przód z kierunkiem i tył tak samo. A z tylu jest podobnie jak naciskam hamulec to nic żaden kierunek mi nie działa nawet deska nie pokazuje tego a jak puszcze z hamulca to deska pokazuje ale mam choinkę . Dodam że myłem silnik 3-4 dni temu i chyba dorwał go brak masy ? Możecie macie jakieś pomysły co i jak ? Co poradzicie? Gdzie mam oczyści masę ? I czy to mam zalany bezpiecznik któryś ? A ten który znajduje się kolo zbiorniczka wyrównawczego ? Co to jest ? Co poradzicie ?
Z góry dzięki
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=25662


Temat: Brak pozycyjnych ,podśw zegarów , prawego tylnego
Wiem że temat był poruszany już kilka razy i przeszukanych tematów wynikało że były to zwarcia i przepalone bezpieczniki
byc może jest tak umnie ale bezpieczniki mam całe i kabelki przy lampach sprawdzone tylne lewe palli sie razem z pozycyjnym ilewe kierukowskazy tak sie zachowują jakby była przepalona żarówka a nie jest
mam też pytanie czy własnie pozycje ,tylne światła ,podśw zegarów napewno są na jednym bezpieczniku ?
czy pozostaje leciec wzdłuz kabli?Może macie jakies domysły sprawdzone
Źródło: honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=27583


Temat: pali sie wlacznik??????
chyba odwiedze elektryka
Na co ci elektryk.
Jeżeli podłączasz na krótko i świeci znaczy że nie ma zwarcia.
Więc problem tkwi we włączniku.
Daj te przekaźniki i będziesz miał spokój ze światłami na długi czas.
Cytat: Mam to samo. Podpiąłem zasilanie od pozycyjnych do świateł mijania i już , brak pozycji ale mijania i drogowe działają rewelacyjnie.
Nie rób tak.
Ja tak miałem (poprzedni właściciel mi tak zostawił) i się wypalił włącznik nawet na pozycjach.
Później musiałem kupić i przekaźniki i włącznik
Źródło: mfk126p.pl/viewtopic.php?t=828


Temat: [Megane II phI] Bardzo dziwna awaria stopu. prosba o podpowi
witam, mam meganke z 2003r i ostatnio zdazyla mi sie taka sytuacja . Przy wjezdzie do garazu na zgaszonych swiatlach zauwazylem, ze przy nacisnieciu hamulca wlaczaja sie przednie swiatelka pozycyjne, co wydalo mi sie na tyle dziwne, ze zainteresowalem sie czy wszystko jest ok. No i nie jest bowiem swiatlo stopu dziala tylko przy WYLACZONYCH swiatkach mijania, natomiast przy wlaczonych (a tak sie zawsze jezdzi) nie dziala. Sprawdzilem zarowki, styki w lapach , bezpieczniki a nawet wymienilem cala skrzynke z przekaznikami (mam dwie- inna historia) . Po skrupulatnej lekturze forum doszedlem do wniosku , ze musi to byc jakiegos rodzaju zwarcie w instalacji badz brak styku masy dla tylnich lamp. Nigdzie jednak nie moge znalezc podpowiedzi gdzie szukac punktow mocowania kabelkow mas. Ale byc moze przyczyna lezy gdzie indziej dlatego uprzejmie prosze o jakies podpowiedzi, pozdrawiam.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=17093


Temat: brak podświetlenia deski i prawych pozycji
mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem, odrazu po zapaleniu swiateł pozycyjnych przepala się bezpiecznik numer 24 który jest odpowiedzialny za prawą stronę świateł pozycyjnych jak również oświetlenie całej deski rozdzielczej, pewnie jest jakies zwarcie, tylko gdzie go szukać.... pomożecie??
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=10441


Temat: Światła drogowe są a mijania nie
Czyli podsumujmy:
- stało się to nagle: odpaliłeś silnik, przełączyłeś na światła mijania, one błysnęły i zgasły
- po włączeniu świateł drogowych (długich) świeci się z przodu żarówka i pozycyjne w lampie tylnej
- po włączeniu świateł mijania (krótkich) nie świeci się żarówka z przodu ani w lampie tylnej

Jedyne co mogę powiedzieć o takiej sytuacji: to jest niemożliwe przy normalnej instalacji
Po prostu: w instalacji 6V żarówka przednia i tylna są zasilane z 2 niezależnych od siebie cewek. Nie mają ze sobą połączenia, więc nie jest możliwe aby przełącznik świateł na kierownicy wpływał na światło tylne.
Aby taki efekt mógł nastąpić, trzeba by zmienić podłączenie tylnej lampy do tego samego źrodła napięcia, co lampa przednia, czyli do tej samej cewki (szary kabel zamiast na styku 58 musiałby być na styku 56). Na tym samym styku jest kabel czarno-biały idący do lampy przedniej.
Ale i to nie wystarczy aby przełącznik na kierownicy spowodował zgaszenie się żarówki z tyłu. Spalenie się żarówki, odłączenie się kabla w lampie przedniej, ukruszenie przewodu itp. nie spowodują zgaszenia lampy tylnej, ponieważ cewka nadal będzie podawała napięcie na tył (na styk 56 stacyjki).
Jedyną przyczyną którą widzę, jest zwarcie kabla idącego z przełącznika świateł na kierownicy do żarówki przedniej na styk świateł mijania (kabel żółty). Czyli musiałbyś mieć ten żółty kabel podłączony do masy w lampie. Skoro stało się to nagle, to musiałby się sam odłączyć, opaść na styki masy i tam zostać.
Wtedy po przełączeniu świateł na krótkie, żółty kabel robi zwarcie cewki zasilającej do masy i w efekcie brak napięcia na lampie tylnej - nie świecą obie żarówki

Nic nie wspominałeś o tym, że coś było grzebane w instalacji a lampa tylna sama się na stacyjce nie przełączy. Jest to wszystko bardzo dziwne.
Tak więc zobacz, czy na styku 56 stacyjki masz 2 kable (szary i biało-czarny) oraz zajrzyj do lampy przedniej i zobacz na żółty kabel.
Napisz też co to za żarówka LED w przedniej lampie, bo może to ma jakiś związek.
To na razie jedyne, co mi przychodzi do głowy.
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,26118.html


Temat: Radio CDR 500 nie gra
kutw, nie wiem jaki masz wyświetlacz TID czy MID (różnią się zakresem pokazywanych informacji i przeznaczeniem), może to coś pomoże:

TID – kody usterek

Przejście do trybu serwisowego w TID jest możliwe poprzez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków TID na czas przynajmniej 4 sekund. Przejście do ww. stanu sygnalizowane jest miganiem symbolu „F12”. Następnie następuje trzykrotne wyświetlenie kodu usterki TID (jeśli występuje). Następnie przez 4 sek. wyświetlana jest aktualna prędkość pojazdu (nie wiem na ile jest to dokładne wskazanie). Wskazania prędkości występują u mnie do 53 km/h dalej wyświetlane jest „+53 km/h”. Po wyświetleniu prędkości następuje 4 sekundowy test wszystkich segmentów wyświetlacza TID (zapalają się wszystkie segmenty i symbole). Po tym wyświetlacz samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy.
Dodatkowa „kostka” (z czterema pinami – patrz opis poniżej) obok podwójnego złącza standardu ISO to właśnie „szyna komunikacyjna” wyświetlacza TID z radiem. Z kolei poszczególne piny podobnego złącza od strony wyświetlacza TID to:
1 – napięcie zasilające,
2 – sensor temperatury zewnętrznej (masa),
3 – masa,
4 – sensor temperatury zewnętrznej (sygnał),
5 – zasilanie po stacyjce,
6 – sygnał włączonych świateł pozycyjnych,
7 – potencjometr jasności oświetlenia wskaźników,
8 – radio – wysuwana antena (?) – oryg. switched aerial (AA),
9 – radio – sygnał SCL (Serial Clock Line),
10 – radio – sygnał MRQ (Master Request Line),
11 – radio – sygnał SDA (Serial Data Line),
12 – sygnał prędkości

Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.

Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
85 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SCL Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 9, 3
86 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
87 Zwarcie sygnałów SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
88 Zwarcie sygnałów SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 11, 10
89 Zwarcie sygnałów SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
91 Zamienione między sobą piny SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
92 Zamienione między sobą piny SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
93 Błąd wewnętrzny radia Wył. wyświetlacz radia -
94 Niewłaściwa wymiana danych Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
96 Zamienione między sobą piny SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 11
169 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie do masy ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
171 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie z zasilaniem albo przerwa ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=861


Temat: Fajna stronka z kodami błędów do wszystkich silników opla
Podłączę do tematu kody błędów TIDa.

TID – kody usterek
Przejście do trybu serwisowego w TID jest możliwe poprzez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków TID na czas przynajmniej 4 sekund. Przejście do ww. stanu sygnalizowane jest miganiem symbolu „F12”. Następnie następuje trzykrotne wyświetlenie kodu usterki TID (jeśli występuje). Następnie przez 4 sek. wyświetlana jest aktualna prędkość pojazdu (nie wiem na ile jest to dokładne wskazanie). Wskazania prędkości występują u mnie do 53 km/h dalej wyświetlane jest „+53 km/h”. Po wyświetleniu prędkości następuje 4 sekundowy test wszystkich segmentów wyświetlacza TID (zapalają się wszystkie segmenty i symbole). Po tym wyświetlacz samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy.
Dodatkowa „kostka” (z czterema pinami – patrz opis poniżej) obok podwójnego złącza standardu ISO to właśnie „szyna komunikacyjna” wyświetlacza TID z radiem. Z kolei poszczególne piny podobnego złącza od strony wyświetlacza TID to:
• 1 – napięcie zasilające,
• 2 – sensor temperatury zewnętrznej (masa),
• 3 – masa,
• 4 – sensor temperatury zewnętrznej (sygnał),
• 5 – zasilanie po stacyjce,
• 6 – sygnał włączonych świateł pozycyjnych,
• 7 – potencjometr jasności oświetlenia wskaźników,
• 8 – radio – wysuwana antena (?) – oryg. switched aerial (AA),
• 9 – radio – sygnał SCL (Serial Clock Line),
• 10 – radio – sygnał MRQ (Master Request Line),
• 11 – radio – sygnał SDA (Serial Data Line),
• 12 – sygnał prędkości
Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.
Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
85 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SCL Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 9, 3
86 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
87 Zwarcie sygnałów SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
88 Zwarcie sygnałów SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 11, 10
89 Zwarcie sygnałów SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
91 Zamienione między sobą piny SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
92 Zamienione między sobą piny SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
93 Błąd wewnętrzny radia Wył. wyświetlacz radia -
94 Niewłaściwa wymiana danych Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
96 Zamienione między sobą piny SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 11
169 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie do masy ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
171 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie z zasilaniem albo przerwa ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=312


Temat: Włącznik wycieraczki tylnej - APE 11- 12V
Znalazłem na FSOAK post i wypowiedŹ niejakiego Hubiszona (mam nadzieje ,że się nie pogniewa za cytowanie ) Awięc :



Czytam wątek i pozwolę się wypowiedzieć.

1. Do roku 1993 ogrzewanie tylnej szyby miało zwykły wyłącznik + przekaŹnik, włączyć - działa, wyłączyć - niedziała. W roku 1993 wprowadzono moduł elektroniczny który odpowiada za kierunkowskazy, wycieraczki i ogrzewanie szyby, wprowadzono również w dla ogrzewania szyby "odskakujący wyłącznik" i teraz tak: Po uruchomieniu silnika i uzyskania odpowiedniego ciśnienia oleju, urządzenie odmierza 30 sekund i włącza ogrzewanie na 2,5 minuty. Nie mam pewności czy współpracuje to z czujnikiem temperatury ale powinno, żeby w lato niepotrzebie nie pracowało. Ponadto po przyciśnięciu klawisza moduł włącza ogrzewanie na 10 minut, wcześniejsze wyłączenie można uzyskać naciskając wyłącznik ponownie. Ogólnie wprowadzone rozwiązanie wkurzałoby mnie mnie na maxa i bym je wywalił (rzecz gustu). Na szczęście mam starszego polda i jest tak jak sobie życzę.

2. Jeśli chodzi o diody w wyłącznikach to wewnątrz jest ukryty opornik. Przerabiałem u siebie elektrykę i wyrzuciłem stare wyłączniki a założyłem nowe z diodami. Nie ma potrzeby kombinowania z dodatkowymi opornikami, po prostu zakładacie gotowy wyłącznik i po problemie. Należy prowadzić dodatkowe przewody do styków wyłącznika celem podania napięcia. Polecam w tym celu podłączyć się w przewody od żaróweczek oświetlających ideogramy nagrzewnicy, pamiętać należy o właściwej polaryzacji. Większość wyłączników po prostu wymieniamy i już (ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła pmgłowe itp.) Jest tylko małe ale. Problem pojawia się przy włączniku świateł pozycyjnych/mijania, oraz właczniku świateł awaryjnych. Tam są zamienione styki i nie da się po prostu wpiąć przewodów w te same miejsca bo nie zadziała. Musiałem nieŹle pogłówkować ale jest to możliwe. Włącznik dmuchawy to inna bajka. Wprowadzając taką przeróbkę FSO wprowadziło jednocześnie płynną regulację obrotów dmuchawy i nie produkuje trójpołożeniowych podświetlanych włączników dmuchawy. Taki włącznik udało mi się wyrwać (ostatni) od jakiegoś rzemieślnika. Ten sam problem jest z przełącznikiem przednich wycieraczek (ten przy skrzyni biegów). Wprowadzono wtedy czteropołożeniowy przełącznik wycieraczek pod kierownicą i zrezygnowano z dodatkowego włącznika przy skrzyni. W wersji podświetlanej nieosiągalny. Ja rozwiązałem to w inny sposób przy kompleksowej naprawie zasilania wycieraczek. Po prostu usunąłem ten przełącznik, zastąpiłem go kilkoma przekaŹnikami i wrzuciłem sterowanie pod spryskiwacz ale opis zająłby kilka stron i jest na osobny wątek. Natomiast w wyłaczniku wycieraczek tylnej szyby brak jest jednego styku. W związku z tym tylna wycieraczka "nie wraca" na swoje miejsce tylko zostaje tam gdzie wyłaczymy wycieraczke. Ewentualnie wraca, ale wtedy mamy zwarcie w układzie w dolym położeniu wycieraczki. Konieczna jest wymiana silnika tylnych wycieraczek albo ... przecięcie jedego z przewodów dostępnego na zewnątrz silnika, bo w zasadzie tylko tym się one różnią.

3. Udało mi się naprawić trzy przerwanie ścieżki i działają już półtora roku, nie pamiętam jaka to pasta, ale najpierw wyczyściłem uszkodzone miejsca spirytem.



Wynika z tego że problem tkwi w silniku wycieraczki tylnej i to by wyjaśniało dymienie się z mojego przycisku przy próbie podłączenia Ciekawe czy da się jeszcze go naprawić
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=1895